Norite tinkamai reprezentuoti savo verslą, išsiskirti gausioje rinkoje, kurti prekių ženklo vertę klientų bei partnerių akyse ir lengviau vystyti įmonei reikalingas rinkodaros strategijas? Vadovaukitės požiūriu, kad išsirinkti pavadinimą – atsakinga užduotis, kurioje reikia ne tik stebinančio kūrybiškumo. Pradžioje siūlau pasisemti įkvėpimo iš tų, kurie puikiai padirbėjo ir vardas jau ilgus metus kalba pats už save.
Pavyzdžiui, „Google“ pavadinimas kilo iš žodžio „gugolas“ (angl. googol) – matematinio termino, reiškiančio 10 pakeltą šimtuoju laipsniu, simbolizuojančio informacijos gausą. „Nike“ – senovės graikų pergalės deivės vardas, kuris atspindi stiprybę ir sėkmę. Tuo tarpu puikiai pažįstamo lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ ištakos – lotyniškas žodis „maximus“, reiškiantis „didžiausias“. Taip įmonė siekė pabrėžti plataus asortimento ir lyderystės rinkoje siekį. O dabar metas padėti ir jums atrasti kelią iki to vienintelio įmonės vardo.
Suvokite tikslinę auditoriją
Pradėkite nuo gilesnio supratimo, kas yra jūsų klientai, ko jie ieško ir kaip galite būti jiems naudingi. Pavadinimas turi atspindėti jūsų verslo esmę ir patraukti būtent tą auditoriją, kurios jums reikia. Jei verslas susijęs su skaitmeniniu pasauliu, pavadinimas galėtų skambėti šiuolaikiškai, atspindėti inovacijas. Kai tikslinė auditorija – konservatyvesni ar vyresnio amžiaus žmonės, derėtų rinktis tradicinį, solidesnį sprendimą.
Štai organizacijos „Tesla“ pasirinktas pavadinimas susieja prekių ženklą su naujovėmis ir technologijomis, nes kilo iš garsaus mokslininko Nikola Teslos pavardės, o tai natūraliai patraukia technologiškai išprususius vartotojus.
Būkite unikalūs ir lengvai įsimenami
Čia patartina nepersistengti ir prisiminti, kad genialumas slypi paprastume, tačiau originalumas tikrai yra vienas esminių sėkmingo įmonės pavadinimo požymių. Taigi venkite bendrinių terminų ar pernelyg naudojamų frazių, tegul pavadinimas įsimena lengvai, bet kartu būna išskirtinis.
Generuodami idėjas, drąsiai ieškokite asociacijų, pasitelkite kalbos menines priemones, jei įmanoma jūsų verslo srityje – išnaudokite tendencijas, svarbius įvykius ar asmenybes. Pamenate „Teslos“ pavyzdį? Juo kompanijos pradininkai pataikė į dešimtuką ne tik atsižvelgdami į auditoriją, bet ir ieškodami įsimenančio originalumo bei pasitelkdami būtent žinomą žmogų.
Geriau trumpiau ir aiškiai
Bravo kūrėjui, jei ilgesniu, ne iš karto suprantamu pavadinimu pavyksta pažadinti tikslinės auditorijos smalsumą. Tačiau prisistatydami trumpai ir aiškiai lengviau įsimenate klientams, o tai ypač svarbu internetiniame pasaulyje, kuriame vartotojų dėmesys tampa vis labiau ribotas. Tokį variantą taip pat paprasčiau pritaikyti logotipams ir kitoms vizualinėms komunikacijos priemonėms – sutalpinti reklamoje, socialinių tinklų grafikoje ar ant gaminių.
Lietuvoje turime ne vieną sėkmingą pavyzdį. Pavyzdžiui, „Telia“ – trumpas, modernus pavadinimas, kuris aiškiai nurodo telekomunikacijų sektorių. „Uoga uoga“ – ne tik neilgas, bet ir atspindi įmonei svarbią gaminių natūralumo vertybę, prekių ženklo žaismingumą, šilumą, o pasikartojantys žodžiai skamba maloniai ausiai ir itin originaliai. O štai „PricewaterhouseCoopers“, nors ir sėkmingi pasaulinių korporacijų pasaulyje, bet tikrai susiduria su problemomis, kurdami glaustą ir lengvai atpažįstamą tapatybę.
Pavadinimas, kuris gali augti kartu su jūsų verslu
Kai kurie įmonių vardai būna per siaurai susieti su konkrečiu produktu ar paslauga, o tai gali riboti įmonės plėtrą. Pasirinkę per daug specializuotą pavadinimą, rizikuojate, kad vėliau, plečiantis į naujas rinkas ar pradėjus teikti kitokias paslaugas, pavadinimas taps nebeaktualus ar sukels klaidingas asociacijas.
Pavyzdžiui, jei kompanija „Amazon“ būtų pasirinkusi pavadinimą, tiesiogiai susijusį su knygomis (kadangi pradėjo kaip knygų parduotuvė), dabar šis pavadinimas būtų tapęs kliūtimi, turint omenyje, kokio masto ir įvairovės rinką apima įmonės veikla. Todėl saviškę pavadinkite taip, kad galėtumėte augti ir kiek įmanoma tiksliau atspindėti platesnę verslo viziją, jei tokią planuojate.
Reglamentavimas
Artėdami prie galutinio sprendimo, nepamirškite ir teisinių nuostatų. Plačiai aprašytas pavadinimų kūrimo galimybes ir draudimus rasite Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarime „Dėl įmonių, įstaigų ir organizacijų simbolinių pavadinimų darymo taisyklių patvirtinimo“. Ne pro šalį pasikartoti ir tai, kad pagal mūsų šalyje galiojantį reglamentavimą įmonės pavadinimas negali prieštarauti etikos, moralės normoms, pažeisti viešąją tvarką ar visuomenės interesą, juo negalima užgaulioti bei įžeidinėti.
Sėkmingai įregistruoti pavyks tik tokį pavadinimą, kurio ne tik nėra jau įregistruotųjų ar laikinai rezervuotųjų sąraše, bet ir kuris yra tikrai vienintelis toks – tai yra neklaidina panašumu į kitų prekių ženklų. Tai pasitikrinti galite VĮ „Registrų centras“ interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Valstybinio partnerių biuro internetinėje svetainėje. Jei ketinate kurti atitinkamą interneto svetainę, turėkite omenyje, kad reikės užregistruoti ir domeną, susijusį su būsimos įmonės pavadinimu.
Kuriate naują verslą? Reikia patarimo? Susisiekite su mumis info@tavoapskaita.lt
...